ANA SAYFA GÜNLÜK PROGRAM YOGA EĞİTMENLİĞİ YOGA TERAPİ YAYINEVİ YOGA TATİLLERİ DÜKKAN  İLETİŞİM

MUTLAK'IN FARKINA VARMAK

 

Swami Krishnananda
The Divine Life Society (İlahi Yaşam Topluluğu) Genel Sekreteri
Sivananda Aşram, Rişikeş, Hindistan

 

5. BÖLÜM

GERÇEK'İN FARKINDALIĞININ SÜRECİ

Sentez

Aslında, Mutlak’ın Tasdiki ve Evrensel İlahi Varlık üzerine Meditasyon yöntemleri, özünde birbirinden farklı değildir. Mantıksal düşünmenin bir uç noktası, değişim ve ikilikçilik gerçek olmadığından, nesnel meditasyon ve ilahi lütuf faktörlerinin geçerliliğini yitirdiğini iddia ederler. Saf Bilgi’nin şuurlu tasdikinin, dışsal bir Tanrı’ya yapılan bir meditasyon gibi olmadığını, çünkü birincinin bilinen-nesneden farklı olmadığını, diğerinin ise meditasyon nesnesinden bağımsız olduğunu söylerler. Birinci durumda, Bilgi nesnenin özsel doğasına (Vasu-Tantra) bağlıdır, ve böylece kendi kendine varolur ve ebedidir, diğer durumda ise, meditasyon bir özne fikrine  (Purusha-Tantra) bağlıdır, ve bu nedenle kaprisli ve fenomeneldir. Saf Bilgi’nin nesnesinin doğası, eşzamanlı ve yakın kimliğin ilişkisi ile bağlıdır, çünkü meditasyon nesnesinin doğası özne-nesne-ilişkisindeki meditatörün düşüncesi ile bağlıdır ve meditatörün arzusuna göre değişir. Böylece, meditasyon sadece Saf Bilgi için bir özür haline gelir.

Saf Bilgi yoluyla Gerçek’in arayıcıları dünya üzerinde çok fazla olamaz, çünkü bu tip şiddetli bir kesinsizlik ve iddia, Özben dışındaki her tür arzudan özgürleşmiş en parlak zekayı ve en saf kalbi gerektirir. Arayanların çoğunluğu sadece kendilerinin algıladıkları Tanrı üzerine adanmış meditasyon yöntemi için uygundur. Daha da ötesi, Tanrı’nın lütfu, kişisel iradenin tamamen teslimiyeti yoluyla deneyimlenen Gerçek-Şuur gücüne göre, ilahi bir ortaya çıkış gerçekğidir. Bu pratik olarak filozof-arayıcının Saf Bilgi yoluyla ve tüm ilişkisel kavramları mutlak olarak küçük görerek aradığı ile eş anlamlıdır. Biz Upanişadlarda bile Saf Bilgi’nin katı yöntemi yolunun en yüksek mantıksal anlamını izleyen Sanatkumara ve Yajnavalkya gibi bir kaç kişi dışında, bir çok kişi bulmayız. Upanişadlardaki Vidya’ların genelinde, çokca Mutlak üzerine niteliksel meditasyonlar vardır, ve kendine-öz olan Bilgi yoluyla Gerçek’in farkındalığı yöntemine kendini adayan Vidya’lar bulmak çok zordur. Sadece Yajnavalkya’nın Saf Mutlakçılık’ı bu yöntemi önerir. Bu, Saf Bilgi’nin merhametsiz baltası ile değerler ve ilişkiler zindiciri acımasızca kesmeye hazır ne kadar az arayanın olduğunu gösterir. Bu şimdiki Bilgi, belirsiz mutlak Gerçek’e kesin ithafı iledir, oysa meditatif süreç kararlı kozmik Gerçeklik ile ilişki içindedir. Uygulamalı din söz konusu olduğunda, ikisi de kişiyi iki zıt tarafa çeker gibi görünmemektedir, tersine Daha Yüksek Bilgelik olarak ve Mutlak’ın daha düşük seviyeli bilgisi olarak hareket etmektedirler.

   
GÜNLÜK PROGRAM
  • PROGRAM AKIŞI
  • ÜCRETLER
  • İNDİRİMLER
YOGA EĞİTMENLİĞİ
  • GENEL BİLGİLER
  • PROGRAM İÇERİĞİ
  • SIK SORULAN SORULAR
YOGA TERAPİ
  • GENEL BİLGİLER
  • HANGİ HASTALIKLAR
YOGA TATİLİ
  • GENEL BİLGİLER
    GİDERKEN ALINMASI GEREKENLER
MASAJ TERAPİLERİ
  • GENEL BİLGİLER
    ÜCRETLER
DÜKKAN
  • ÜRÜN KATALOGLARI
    FİYAT BİLGİLERİ
İLETİŞİM
 

Yoga Bharati San Francisco - Yoga Bharati Los Angeles - Yoga Bharati San Diego - Yoga Bharati Detroit -

Yoga Bharati Seattle - Yoga Bharati Atlanta - Yoga Bharati Calgary/Kanada

Vivekananda Yoga Üniversitesi Bangalore/Hindistan
 

 

İstanbul Yoga Merkezi

Caddebostan Mah. Bağdat Caddesi Kantarcı Rıza Sokak Köseoğlu Apartmanı No: 5 D: 3 Erenköy / İstanbul
Tel: 216. 368 8482 - 532. 357 3858

Copyright 2010

Logo tasarım: Rek ajans (T: 212. 325 37 02)