ANA SAYFA GÜNLÜK PROGRAM YOGA EĞİTMENLİĞİ YOGA TERAPİ YAYINEVİ YOGA TATİLLERİ DÜKKAN  İLETİŞİM

Olduğu Haliyle Yoga

N.V. Raghuram

 

Yoga, heryerde konuşulan dünyadaki en önemli konu başlıklarından biridir. Aslında yoga, yıllar önce hintli astronot Rakesh Sharma, Hindistan'ın o zamanki başbakanı Indira Gandhi ile mekikten yaptığı konuşmada, uzay mekiğinde yoga yaptığını söylemesiyle gündeme gelmişti.

Dünyada şu an popüler olmasına rağmen, kadim metinlerden görülebileceği gibi, Yoga Hindistan'ın -en azından burada yaşayan bazı insanların- günlük hayatı içinde yüzyıllardır yer almaktadır. Defalarca, referans tüm bu yıllar boyunca metinlerle gelmekte. Öyle görünüyor ki, bizlerin yoga terimini tekrar tanımlamakta sorun yaşamamıza gerek yok, bunun yerine yoga'yı bu metinlerin bahsettiği ermişler gibi, gerçek anlamda anlamak gerekli. Eğer bir yoga'yı farklı bir şekilde tanımlamak zorunda kalırsak, bu durumda bu kişilerin tanımlarındaki hatalı olanı ortaya koymalı ve gelişim ve büyümemizde düeltilmiş tanımın bize nasıl yardımcı olacağını ortaya koymalıyız.

Yoga'yı anlamak gereklidir çünkü bugün bir pazara gittiğinizde (eskiden Aşram'larda öğretilirdi, ama günümüzde yoga'nın yoga stüyoları içinde reklamının yapıldığını, bayiliklerinin verildiğini ve pazarlandığı görülmektedir), yoga daı altında farklı şeylerin uygulandığını görürüz. Ustalara göre patentlenmiş yoga isimleri vardır; bunlara bazen ustaların isimleri verilir, bazen de kolayca akılda kalan isimler ve pazarlanabilen isimler verilir. Ama biz buna yoga dediğimiz anda, bizim kesin bir şeyi ifade etmemiz gerekir. Bu, kadim yoga ustalarına duyduğumuz minimum saygı ve hakkaniyet duygusu olmalıdır.

Bu bağlamda, bizler bilgi için çeşitli metinlere bakmalıyız. Bunların en eskileri Veda'ların bir parçası olan Upanişad'lardır, ikincisi Ramayana ya da bunun bir parçası olmalıdır. (orjinal Valmiki Ramayana bunun hakkında behsetmemiş olsa da) Yoga Vazişta da en eski metinlerdendir, daha sonra Mahabharata ya da bunun bir parçası olan Bhagavat Gita, daha bilimsel bir sunum olan ermiş Patanjali'nin Yoga Sutra'ları ve en son olarak da Hatha Pradipika denilen yoga metinleridir. Bu metinler hakkında size bir kaç tanımlama vermek istiyorum, çünkü tüm tanımlamaları vermek kendi amacımız açısından mümkün değildir.

Gita'daki bu bilginin temellerini tanımlamada, Adi Shankaracharya şöyle demiştir: Bu bilgi yaradılışın başlangıcında Rab Vişnu tarafından verilmiştir. Hatha Pradiğika'daki Açarya (öğretmen), yoga'nın yaradılış sırasında Şankara tarafından Parvati'ye verildiğini söyler. Bu bilgiyi verenin ismi farklı olsa da ve mitolojik görünse de, not edilmeye değer olan, bu bilginin çok kadim olduğu ve yaradılıştan beri varolduğu gerçeğidir!

Sanskritçe'de her bir kelimenin, kelimenin türediği bir kök harfi vardır. Buna göre, yoga için kök harf yuj'dur, bu da birleşme ya da iki şeyin - jeev atma ve param atma'nın- bir araya gelmesidir. Uygulamada, bu demektir ki, bizde bulunan beden-zihin-şuur bileşiğini yaratabildiğimizde, kolaylıkla bizi çevreleyen evrenle de hiç bir rahatsızlık duymadan huzur içinde birleşmemize yoga denir, burada jeevatma bireydeki beden-akıl bileşiği, param atma da çevremizde tezahür etmiş olan dünya görünümündeki tanrıdır.

Upanişad, yoga sthiraam indriya dharanaam'dır der; duyuları (dışsal organlar ve içsel organlar) sabit tutma yoga'dır.

Yoga Vasişta, Vazişta ve Rama arasında geçen bir diyalogdur, Vazişta diğerine yoga felsefesini anlatır ve böylece anlattığı Vazişta'nın Yoga'sı olur. Doğal olarak, Vazişta tarafından verilmiş yoga tarifi önemlidir. Burada yoga'nın aklı sakinleştirmede bir hile olduğu söylenir. manh prashamanopaayah yoga iti abhidheeyate.

Bhagavat Gita bu bağlamda önemli bir metindir, çünkü her bir bölüm sonunda biz bunu Upanişad bilgisinden, Brahma-Vidya-nihai gerçeklik bilgisinden, yoga biliminden ve Krişna ve Arcuna arasındaki görüşmeden vb. alınan bir metin olduğunu anlarız. Her bir bölüm bu nedenle yoga olarak adlandırılır ve her bir bölüm yoga fikrini çok farklı şekillerde sunar. Burada, yoga Samatvam yoga ucchate olarak yani dengelilik hali olarak tanımlanır. Gita ayrıca, yoga durumunu samaadhu acala buddhih tatha yogam avapsyasi olarak tanımlar - akıl sakinlik durumunda tutulduğunda, yoga durumuna ulaştı demektir. Yogik akıl rüzgardan korunmuş alev gibidir, yatha deepo nivatastho..yogino yata chittasya..

Tüm kadim bilgelikteki fikirleri,yoga metni olan yoga sutraları içinde

Ermiş Patanjali, yoga'nın kısa bir tanımını yazmaktadır. Patanjali, 2. sutrasında yoga, aklın rahatsızlıklarını durdurmaktır demiştir, yogah chitta vrutti nirodhah. Ve bir sonraki sutra'sında aklını kontrol eden bir kişi, benlik durumunda kendini bulan kişidir tanımını vermektedir, tathaa drastuh swarupe avasthanam, çünkü rahatsızlıklar bizi -kendimiz olmayan herşeyle özdeşleştirir, vritti saarupyam itaratrah.

Tüm bu tanımlardan görünen o ki, Vedalar ve Upanişadların zamanından Patanjali'nin zamanına kadarki yoga düşüncesinde tutarlılık vardır ve buna sanskritçede ekavakyata denir. Yoga aklın huzurunun, sessizliğin ve her tür durumda uyumun başarılmasının ve bu hal durumunun metolodojisidir.

Bu bize örneğin neden aklı sakinleştirmeliyim; bunun bana getirisi nedir; neden duruş çalışmalıyım; nefesi değiştirmek yoga'dır, o halde beden ya da nefesin akılla ne alakası var gibi bir çok sorunun ortaya çıkmasına sebep olur.

Tüm bu sorulara ileriki dönemlerde değineceğiz.

Sevgiler,

N.V.Raghuram

geri

   
GÜNLÜK PROGRAM
  • PROGRAM AKIŞI
  • ÜCRETLER
  • İNDİRİMLER
YOGA EĞİTMENLİĞİ
  • GENEL BİLGİLER
  • PROGRAM İÇERİĞİ
  • SIK SORULAN SORULAR
YOGA TERAPİ
  • GENEL BİLGİLER
  • HANGİ HASTALIKLAR
YOGA TATİLİ
  • GENEL BİLGİLER
    GİDERKEN ALINMASI GEREKENLER
MASAJ TERAPİLERİ
  • GENEL BİLGİLER
    ÜCRETLER
DÜKKAN
  • ÜRÜN KATALOGLARI
    FİYAT BİLGİLERİ
İLETİŞİM
 

Yoga Bharati San Francisco - Yoga Bharati Los Angeles - Yoga Bharati San Diego - Yoga Bharati Detroit -

Yoga Bharati Seattle - Yoga Bharati Atlanta - Yoga Bharati Calgary/Kanada

Vivekananda Yoga Üniversitesi Bangalore/Hindistan
 

 

İstanbul Yoga Merkezi

Caddebostan Mah. Bağdat Caddesi Kantarcı Rıza Sokak Köseoğlu Apartmanı No: 5 D: 3 Erenköy / İstanbul
Tel: 216. 368 8482 - 532. 357 3858

Copyright 2010

Logo tasarım: Rek ajans (T: 212. 325 37 02)