ANA SAYFA GÜNLÜK PROGRAM YOGA EĞİTMENLİĞİ YOGA TERAPİ YAYINEVİ YOGA TATİLLERİ DÜKKAN  İLETİŞİM

Karma Yoga VI

NV Raghuram

 

Soru: Son soylediginiz cumleyi Sanskritce tekrarlayabilir misiniz?

Size Krishna nin bu fikir hakkinda ne dusundugunu soyleyeyim

karmany evadhikaras te, ma phalesu kadacana
ma karma-phala-hetur bhuh, ma te sango 'stv akarmani

Oo Arjuna, sende eylemi yapmak için adhikara var ama meyvelerini almak için değil. Ayni zamanda meyvelerin sebebi de olmuyorsun ve eylemsizliğe bağlı değilsin.

Bu bilginin yogada aslinin hakkında olarak, Krishna felsefi şekilde bildirir.Bhagavad-Gita'da Arjuna Krishna'ya sorar "Sen bütün bunlardan bahsediyorsun da ne zaman edindin bu bilgileri?" Krishna bu bilginin yoga olduğunu ve yasinin olmadığını söyler. Temel olarak bu bilgiler insana doğumla gelir. Yaratılan yer almamış olsa da yaradılışın konsepti ve yoga varoluşun hep bir parçasıydı. Temel fikir budur. Yaradılış uyumun iceriginden kaynaklanmaktadır. Gün yaratıldığında es zamanlı olarak gece de yaratıldı. Doğum yaratıldığında ayni zamanda olum tanımlandı. Bu demektir ki aslında yoga olan bu uyumun içeriği, yaradılıştan da önce yer alıyordu. Herhangi bir zamanda da yasam devam edecekse, bu denge de sürdürülmeliydi. İste bu yüzden yoganın bu düşüncesi her zaman buradaydı. Bu yüzden yoganın yaşı yoktur. Bu arka planda yer alan ve orda bulunan ritim için arka plan oluşturan bir şey. Buna ait olmayan ise elenir.


Mesela insanin bu teknolojik gelişmelere , kültüre , medeniyete sahip olmaması ormanda ağacın altında meditasyon yapmasından değildir. Uyum içinde yaşamaktadır. Bu hayatinin desteğidir. Onu sürdüren uyumdur. Bu hayatin arka planıdır. Aslında, Upanishad 'lardan biri bunu "yoga dandha" diye belirtir. Bunun temel anlamı esas merkezi desteğin yoga olduğudur.

İnsan yetiksin olduğunda kendisine yogayı hatırlatacak egzersizlere ihtiyaç duyar. İşte bu şekilde bu egzersizler geliştirilmiştir. Herkes bu egzersizlerle kültürün bir parçası olarak meşguldür ister köle ister öğretmen ister tüccar olsun yoga çalışmaları muntazam bir temeldir. Lüks içinde zenginlik içinde bir kraliyeti yöneten kral da bir yoga öğrencisidir. Yoga okullarda küçük çocuklara da öğretilir. Ayni zamanda yoga savaş alanında Krishna tarafından Arjuna'ya da öğretildi. Bu bağlamda yogaya her şey dahildir. Biri Arjuna'nin neler öğrendiğini merak eder. Kesinlikle bunlar asanalar değildi. Ama kesinlikle de yogaydı. Bu yüzden tekrarlanıyor ki bu Bhagavad-Gita 'dır ve yoga bilimidir.

İnsanlar yogayı aldılar ve kendi küçük amaçları için kullanmaya çalıştılar. Mesela Hint dansları temel yoga prensiplerinden esinlenerek geliştirilmiştir. Hint mutfağı da yoga prensiplerine dayalıdır. İnsanlar yoganın bir kaç fikrini alıp kullanmalarına rağmen yürütülen bütün sistemden eksik kaldılar.

Bana yeni bir grupla ilgili ve bunun yoga olup olmadığıyla ilgili sorular soruyorsunuz. Burada bir kaç yoga prensibi var ve onlar bazılarını çekip çeşitli isimler veriyorlar. Bir de bu yeni grup nasıl tanımlanır. Onlar da diyor ki "Bizim söylediklerimiz aynen yoganın söylediğidir." Gerçekte bir kaçı yoganın ne dediğini kavrıyor. Bana göre yoganın bazı fikirlerini alıp hayati harika kılmakta bir sakınca yok. Bu güzel bir şey.

Soru: İyi ve kötüden bahsediyorsunuz, ve neyin iyi neyin kotu olduğuna karar vermek çok kritik bir şey. Çünkü iyi ve kotu akrabadır.İyi ve kotu kültürlere göre de değişim gösterir. Sonuçta nasıl karar vereceğiz?

Gerçekte kesin olarak söyleyebilirim ki bir kültürde iyi olan bir başkası için kotu olabilir. Yani kültüre göre bir şeyi iyi veya kotu diye tanımlamak çok lokal bir şey olur. Bunlar mutlak değildir. Bu aslında kültüre saygıdır. Bu bağlamda , gerçekte iyi ve kotu yoktur, halbuki daha derin anlamda hiç kotu ve iyi yoktur. Krishna Bhagavad-Gita'da iyi ve kötüyle ilgili bazı prensiplerden bahsetmiştir. Ama son olarak çok daha kuşatan bir açıklamadan bahseder "Her ne ki yaşamı devam ettirmeyi sağlar iyidir, ve her ne ki harabı, helakı arttırır kötüdür" Nerde olursa olsun bir topluma , kültüre veya herhangi bir şeye iyi ve kötüyü adapte etmek iyidir, çünkü kültür size gelmez siz kültüre gidersiniz.

Mesela Hindistan'ın önemli bölümlerini ele alalım. Kesin olarak iyi veya kotu olan şeyler vardır. Ama Prashanti' ye geldiğinizde farklı iyi ve kötüler vardır. Sonuçta Prashanti' de bir şekilde iyi ve kötüyü tanımlar. Bu iyi ve kötüler insanların hayatin mecburi şeylerini yetiştirmek için önemli olan cevre ve atmosferi geliştirmek için tanımlanmıştır. Prasahanti'ye gittiğimde sunulanları alabilirim ve oranın iyi ve kötüsüne uyum sağlayabilirim. Bunları yaparsam Prashanti 'den en iyi şekilde faydalanabilirim. Eğer bir arabanın içindeysem , sürücü koltuğunda oturduğum anda , bazı iyi ve kötüler vardır, bazı doğru ve yanlışlar ve bunlara saygı duymalıyım.Ben saygı duyduğumda araba da bana yardim eder. Yani bu esnekliğe sahip olmalıyız , ama bunlar mutlak değildir. Mutlak kötü sonucunda kesin bir yıkım olduğunu gördüğünüzdür. Eğer destek olur ve yıkıma sebep vermezse bu iyidir. İyi ve kotunun bu tanımları bize dünyayı daha güzel ele almada yardımcı olur.

Soru: Ama bazen yıkımlar iyi sonuçlar getirebilir.

Bu doğru. Benim demek istediğim uzun bir süreçteki yıkımlar ve idame ettirmeler. Bir hayati kurtarmak için bakteriyi yok edersiniz çünkü bakterinin kötülüğü sadece başkalarına zarar vermesi değil, süreç içinde kendide yok olur. Bunu biraz daha açıklayalım. Mesela bir bakteriyel durumu ele alalım. Bakteri aslında insanin içinde kurtulur. Ama bu süreçte o insana zarar verir ve o insan orda olmasa bakteri yok olur. Bu hep süregelir. Kanserin kotu tarafı nedir? Kanser hücreleri kendi gelişiminden sorumlu olan bir insana zarar verir. Bu kotudur çünkü burada kendi kendine yok etme vardır. Bu çok daha derin bir perspektifte anlaşılmalıdır.


Sevgiler,

Raghuram

Geri

   
GÜNLÜK PROGRAM
  • PROGRAM AKIŞI
  • ÜCRETLER
  • İNDİRİMLER
YOGA EĞİTMENLİĞİ
  • GENEL BİLGİLER
  • PROGRAM İÇERİĞİ
  • SIK SORULAN SORULAR
YOGA TERAPİ
  • GENEL BİLGİLER
  • HANGİ HASTALIKLAR
YOGA TATİLİ
  • GENEL BİLGİLER
    GİDERKEN ALINMASI GEREKENLER
MASAJ TERAPİLERİ
  • GENEL BİLGİLER
    ÜCRETLER
DÜKKAN
  • ÜRÜN KATALOGLARI
    FİYAT BİLGİLERİ
İLETİŞİM
 

Yoga Bharati San Francisco - Yoga Bharati Los Angeles - Yoga Bharati San Diego - Yoga Bharati Detroit -

Yoga Bharati Seattle - Yoga Bharati Atlanta - Yoga Bharati Calgary/Kanada

Vivekananda Yoga Üniversitesi Bangalore/Hindistan
 

 

İstanbul Yoga Merkezi

Caddebostan Mah. Bağdat Caddesi Kantarcı Rıza Sokak Köseoğlu Apartmanı No: 5 D: 3 Erenköy / İstanbul
Tel: 216. 368 8482 - 532. 357 3858

Copyright 2010

Logo tasarım: Rek ajans (T: 212. 325 37 02)